We moeten met de tijd mee!

Home » We moeten met de tijd mee!
We moeten met de tijd mee!
23 november 2017

Bij Odekerken Logopedie vinden wij het heel belangrijk dat de behandelingen aansluiten bij de belevingswereld van onze cliënten. Alleen op die manier kan snel resultaat worden geboekt. Techniek inzetten is een van de manieren om aansluiting te vinden in logopedische behandeling. Nederland, en vooral de jeugd, wordt steeds digitaler.

Het inzetten van tablets, laptops en internet is bij onze logopedisten dagelijkse kost. Oefeningen op de computer of tablet en huiswerk op de laptop zijn zaken die regelmatig voorkomen. We werken bijvoorbeeld met apps voor peuters & kleuters om woordenschat te verbreden en oefenen spelling op internet met bovenbouwleerlingen.

Niet alleen tijdens de behandeling van kinderen wordt techniek ingezet. Ook bij de sessies met onze volwassen cliënten, wordt de tablet vaak ingezet om bijvoorbeeld de stem op te nemen of gebruik te maken van apps die de stem- en spraakoefeningen bevorderen.

Het digitaliseren van sommige behandelingen spreekt de cliënten aan en zorgt voor een betere motivatie. Ook Odekerken Logopedie gaat dus mee met de tijd!