info@odekerkenlogopedie.nl
Ma-Vr: 08:00 - 18:00

6 maart 2018 ”Europese dag van de Logopedie”

Home » 6 maart 2018 ”Europese dag van de Logopedie”
6 maart 2018 ”Europese dag van de Logopedie”
6 maart 2018
Roos van Krieken

Vandaag, 6 maart 2018, viert Odekerken Logopedie de ”Europese Dag van de Logopedie” mee!
Dit jaar staat deze dag in het teken van ONDERSTEUNENDE COMMUNICATIE.

Niet of nauwelijks kunnen spreken, betekent niet dat je niets te zeggen hebt. Ook de ruim half miljoen Nederlanders die zich via spraak niet (meer) kunnen uitdrukken, hebben behoefte om te communiceren. Met Ondersteunde Communicatie geeft de logopedist iedereen een stem. Door andere communicatievormen en -middelen te gebruiken, kunnen zij zich toch uiten.

Bij Ondersteunde Communicatie kun je gebruikmaken van lichaamstaal en ondersteunende
gebaren of van eenvoudige hulpmiddelen, zoals een pictobord en fotoklappers. Ook kun je diverse low-tech en high-tech hulpmiddelen inzetten: van spraakcomputers tot tablets en smartphones met een grote variëteit aan apps en bedieningsapparatuur, die geschikt zijn voor tekst- en symboolcommunicatie

Een prachtig onderwerp voor een prachtige ”feestdag” van ons prachtige vak!